Află care este SUPER PUTEREA copilului tău:
Te invităm să răspunzi la întrebările de mai jos pentru a afla care este stilul dominant de învățare al copilului tău și ce tipuri de activități i se potrivesc cel mai bine.
Notează răspunsurile pe o foaie, vei avea nevoie de ele la final.

Atunci când primește o jucărie nouă:

1
a
Examinează cu atenție ambalajul.
b
Pune întrebări precum: Ce este? Cum se folosește?
c
Deschide repede cutia și începe să se joace cu jucăria.

Atunci când desfășurați o activitate cu copilul, acesta are tendința de a:

2
a
Spune: Uite cum fac eu! Îți arăt eu cum se face!
b
Explica: Ascultă-mă pe mine! Îți zic eu cum se face!
c
Face: Se implică în activitate și, uneori, încearcă să facă altfel decât i se zice.

Cel mai mult îi place să:

3
a
Facă puzzle-uri și să coloreze/deseneze.
b
Să vorbească cu cei din jur atunci când desfășoară orice activitate.
c
Participe la activități de mișcare.

În privința hainelor:

4
a
Își știe proprile haine. Se supără uneori atunci când se murdăresc. Poate fi nemulțumit când trebuie schimbate.
b
Nu-l interesează în mod deosebit hainele.
c
Se îmbracă repede dar uneori alege hainele greșit sau nu le îmbracă în ordinea corectă.

Când i se explică un joc/activitate nouă, preferă:

5
a
Să i se facă o demonstrație cu ce trebuie făcut.
b
Să i se explice și să i se ofere instrucțiuni.
c
Să înceapă mai repede activitatea și să învețe din mers.

Atunci când vine ora mesei:

6
a
Analizează mâncarea cum arată sau cum este servită și poate face afirmații precum: Arată bine! Nu-mi place cum arată!
b
Întrebă: Ce este asta? Cum se mănâncă? și poate face diverse afirmații.
c
Înainte de a-și exprima opinia, gustă mâncarea și dacă nu-i place o refuză. De obicei utilizează corect tacâmurile.

După ce se uită la un desen animat / film pentru copii / spectacol etc.:

7
a
Poate oferi informații detaliate despre personaje, locație, etc.
b
Povestește despre conținut, conversații sau momente surprinzătoare. Repetă anumite melodii sau ritmuri.
c
Se mișcă, imită, dansează (chiar și în timp ce se uită).

Ce tipuri de activități preferă?

8
a
Colorat/pictură
b
Muzică/dans
c
Sport sau experimente

Cum reacționează atunci când face cunoștință cu un alt copil?

9
a
Preferă comunicarea directă față în față.
b
Își ia puțin timp. Mai întâi ascultă noul copil și apoi comunică dacă este interesat.
c
Încearcă să organizeze o activitate împreună, îi arată jucării sau ceva din locația respectivă.

Atunci când este furios:

10
a
Își păstrează furia în interior, încearcă să fie calm.
b
Ridică vocea, spune ce simte, începe negocierea.
c
Tropăie, trântește, își arată furia în mod agresiv.
Dacă ai adunat mai multe răspunsuri de:
a
b
c
De ce este importantă cunoașterea stilului perceptiv dominant al copilului?
Învățăm cu ajutorul a trei receptori senzoriali principali: vedere, ascultare și atingere.
În general, se folosesc toate cele trei pentru a recepta informații, dar întotdeauna este unul dominant, acesta definind modalitatea cea mai ușoară prin care o persoană poate asimila informații noi.
Cei mai mulți copii nu se înscriu în tiparul unui singur stil de învățare. De obicei, acestea se amestecă între ele, luând naștere stiluri de învățare mixte: auditiv și vizual, auditiv și kinestezic, vizual și kinestezic.
Chiar dacă cel mic manifestă caracteristici ale mai multor tipuri de învățare, întotdeauna există un stil dominant.
În cazul în care copilul dă semne ale cel puțin două stiluri de învățare, este indicat să iei în calcul instrumente și metode educative specifice ambelor stiluri, dar cu accent pe cel dominant.